Redovisningsassistent till Facility Managementföretag

Ekonomi - Stockholm

Om oss

Needo Recruitment är ett rekryterings- och bemanningsföretag som startades under våren 2017. I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde. Vi vill att våra kunder och konsulter ska nå sina mål. Det handlar om att alltid göra det lilla extra både för kunder och medarbetare!

Som talang på arbetsmarknaden har du fantastiska möjligheter. Du har säkert höga ambitioner och karriärsmål som du vill nå. Vår ambition är att hjälpa dig till dit drömjobb. Vi finns här för att du ska nå dina mål!

Om rollen

I rollen som redovisningsassistent har du daglig kontakt med medarbetare i verksamheten, leverantörer, kunder och du bör därför ha förmågan att ha många bollar i luften. Du ser vad som behöver göras och är inte rädd för att ta kontakt såväl internt som externt. Du kommer att ha en del i ansvaret för bland annat in och utbetalningar, kontakt med banker samt vara ett stöd till övriga chefer gällande operativa frågor i verksamheten kring kund- och leverantörsreskontra. Det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är noggrann, strukturerad och gillar att ha ett varierande arbete. Du tar egna initiativ och det du inte vet idag tar du reda på.

Huvudsakliga uppgifter:

  • Svara för företagets kund- och leverantörsreskontra


  • Sköta kontering och hantering av leverantörsfakturor, bevaka slutattest, samt betalning av leverantörsfakturor i rätt tid


  • Administrera kundavtal i affärssystemet


  • Fakturering av kundavtal samt kravhantering


  • Delta i diverse ekonomirelaterade utvecklingsprojekt inom avdelningen


  •  Ta fram sammanställningar och övriga underlag till verksamheten, redovisningschef och CFO

Erfarenhet:

  •  Ca. 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kund-/leverantörsreskontra


  •  Du har goda redovisningskunskaper


  • Goda kunskaper i Excel


  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Navision och Continia, eller andra liknande system. Även att du tidigare har haft ett tätt samarbete mellan företag och bank.

Urvalet kommer att ske löpande, vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

Övrigt

Star: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Konsultuppdrag med möjlighet till förlängning, alternativt direktrekrytering

Lön: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm

Matilda Dankemeier

Recruitment Coordinator

Matilda@needo.se

Skicka ansökan

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2019 Needo Recruitment