Denna webbplatsen använder cookies, genom att surfa vidare accepterar ni detta. Jag förstår Läs mer om cookies

Projektanställd Kommunikatör till Rikshem

Kommunikation - Stockholm

Om företaget


Rikshem bildades 2010 och är idag ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Bolaget äger bostäder och samhällsfastigheter i hela landet och är en långsiktig samarbetspartner till kommuner, landsting och statliga myndigheter. Rikshem befinner sig i en tillväxtfas och tar nu nästa steg i utvecklingen med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Företaget erbjuder nu möjligheten att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag. Rikshems vision är att göra skillnad i utvecklingen av det goda samhället och företaget vill bidra till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling, både ur såväl ett socialt, miljömässigt som ett ekonomiskt perspektiv.

Rikshems drygt 260 anställda arbetar framförallt ute i fastigheterna med service, underhåll och fastighetsutveckling. Rikshem har områdeskontor på 16 orter runt om i Sverige. Med en platt organisation och snabba beslutsvägar vill företaget ge sina hyresgäster bästa möjliga service. Rikshem har valt att sköta större delen av förvaltningen i eget bolag för att kunna ha full kontroll och insyn i skötseln. På huvudkontoret i Stockholm jobbar medarbetarna med till exempel hyresredovisning, ekonomi, affärsutveckling och kommunikation.

Din roll som Kommunikatör

I rollen som Kommunikatör tillhör du Kommunikationsavdelningen men kommer jobba nära Digitaliseringsavdelningen. Du kommer primärt arbeta med att kommunicera kring projekt kopplade till Rikshems digitalisering, bland annat ett av Rikshem större utvecklingsprojekt, Uppkopplat bestånd, där Rikshem med hjälp av kommunikationsoperatörer kopplar upp hela fastighetsbeståndet för att möjliggöra effektivare förvaltning men också ge hyresgästerna större valfrihet med en modern lösning för bredband och innehåll mm. Tjänsten innefattar bland annat:

  • Arbete med kund-, intern- och förändringskommunikation kopplat framförallt till digitalisering

  • Att utveckla budskap, producera och publicera innehåll i olika kanaler, såväl text som rörligt material

  • Även initiera, driva och vara delaktig i projekt kopplat till Kommunikationsavdelningens verksamhetsplan

  • Du behöver ha intresse och förståelse för digitaliseringens möjligheter

  • Ett par resor i månaden kan förekomma


Dina kvalifikationer:

  • Intresse och förståelse för digitalisering och dess möjligheter

  • Meriterande att ha arbetat med digitalisering som kommunikatör

  • Utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller liknande

  • Svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen är du trygg i din befattning, självgående och ansvarstagande. För att trivas i rollen bör du vara flexibel och noggrann i ditt arbete.

Övrigt:

Start: Omgående

Omfattning: Projektanställning

Plats: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Kommunikatör till Rikshem intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Karolina Kihlberg

Recruitment Coordinator

Karolina@needo.se

Skicka ansökan

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2020 Needo Recruitment