Marketing Automation Specialist/Retention Specialist till Digital Strategi!

Marknad - Stockholm

Marketing Automation Specialist/Retention Specialist till Digital Strategi!

Digital strategi grundades 2009 och har hela tiden haft ett och samma mål. Vi hjälper våra klienter att växa sin affär genom att nå ut till rätt målgrupper i det digitala landskapet och omvandla dem till lojala kunder. Vi gör det på plats hos- och tillsammans med kund och målet är att kunden gör sin digitala förändringsresa med oss. Vi levererar resultat, sätter process och lär upp. Vi skapar Resultat. Tillsammans Digital Strategi nominerades som Gasellföretag 2018 och öppnade i december också för verksamhet i Paris och Köpenhamn. Digital Strategi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm, Östermalm.

Din roll som Marketing Automation specialist/ Retention Specialist

I rollen som Marketing Automation/Retention Specialist kommer du tillhöra teamet som jobbar med företagets storkunder. Du ansvarar för att på en mer övergripande nivå driva igenom förändringar som effektiviserar för kundernas vardag här och nu men även mer långsiktigt. Du arbetar både operativ och bidrar med praktiska kunskapar och lösningsförslag för att uppnå mål och resultat hos dina kunder samtidigt som du tillsammans med ditt team både genomför och utbildar kunden i utförandet.

Vidare ansvarar för att utveckla och driva automatiserad kommunikation i kundlivscykeln, i nära samarbete med en contentstrateg och resurser kring produkt/teknik. Genom att på ett smart sätt nyttja beteendedata och användarinsikter ser du till att rätt mottagare nås av rätt budskap i rätt kanal och vid rätt tidpunkt, för att maximera den digitala affären och se till att de har engagerade och nöjda kunder.

Du kommer bland annat arbeta med att:

  • Välja, utveckla och prioritera kanalval utifrån projektbudget

  • Bistå i införsäljande av Digital Strategis erbjudande till kunder

  • Proaktivt utveckla kundens digitala leverans och portfölj inom tilldelade ansvarsområden

  • Bistå i utvecklande och ägarskap för kundvärdeskapande och kundlojaliserande projekt hos våra kunder, vilket innebär bland annat:

- Implementera kunddialoger och flöden i Marketing Automation-verktyg, företrädesvis Adobe Campaign

- Arbeta löpande med analys, optimering, test, genomförande och uppföljning

- Optimera mellan budskap och kanaler för att så träffsäkert som möjligt nå företagets kunder

- Ständigt A/B-testa och optimera för att effektivisera och maximera effekt

- Testa, genomföra, övervaka, och löpande följa upp och analysera automatiserad kommunikation

- Ansvara för att sätta upp målgruppsurval till kampanjer och kommunikation i kundlivscykeln

- Arbeta med NPS-data och kundinsikt, så att de får input till att ständigt förbättra produkten både innehållsmässigt och funktionsmässigt

För att lyckas i rollen är du analytisk och har en god samarbets- & problemlösningsförmåga. Vi ser även att du har en övergripande affärsförståelse då du förväntas kunna se olika situationer ur ett större verksamhetsperspektiv. Du har minst 3 års erfarenhet av operativt CRM-arbete inom B2C digitala prenumerationstjänster. Du har tidigare erfarenhet inom Marketing Automation, företrädesvis i verktyget Adobe Campaign och gärna grundläggande kunskaper inom SQL och Java.

Svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt

  • Heltid

  • Plats: Stockholm

  • Start: Enligt överenskommelse

Kan det här vara du eller känner du någon som är lämpad för jobbet?

- Tveka inte att skicka in din ansökan eller kontakta oss då urval sker löpande!

Karolina Kihlberg

Recruitment Coordinator

Karolina@needo.se

Skicka ansökan

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2019 Needo Recruitment