Loan Agent till Froda

Kundtjänst - Stockholm

Froda är en snabbväxande fintech startup som grundades i Stockholm 2015. Sedan dess har bolaget synts flitigt i medier och är just nu i en spännande tillväxtfas där nya marknader och produktlanseringar väntar. Froda erbjuder en entreprenöriell arbetsmiljö med ett mixat team av olika bakgrunder, kön och och består bl.a. av personer från Klarna, Spotify och Google. Bolagets styrelseordförande är Nicklas Storåkers (fd. VD och grundare Avanza, nu Pricerunner).

Froda grundades med visionen att utmana storbankerna och skapa en helt digital finansieringstjänst för företagare. Med digitala finansieringslösningar speciellt framtagen för entreprenörer möjliggör Froda tillväxt i en sektor som hittills haft svårt att få extern finansiering. Genom modern teknik och en intelligent kreditmotor kan Froda analysera företagsdata på ett smartare sätt och på så vis spara både tid och pengar för dess kunder. Froda vill ge tillbaka makten till kunden och erbjuda en tjänst där entreprenörer själva kan få full kontroll över sina investeringar och kunna agera smartare och mer medvetet som företagare.

Till skillnad från banken baseras Frodas utlåning på realtidsanalys av företagsinformation från en mängd olika datakällor. På så sätt kan de erbjuda finansiering som är enkel, tillgänglig och rättvis, oavsett vem du är.

Om rollen

Froda söker nu en Loan Agent till deras operationella team. I rollen kommer du att ansvara för att erbjuda bästa möjliga service till bolag i tillväxtfas. I arbetet ingår hela kundupplevelsen från att handlägga inkommande låneansökningar och den initiala kontakten med kund - till behovsanalys, handläggning, komplettering, beslut, förhandling samt upplöjning med kund. 

Froda söker dig som har erfarenhet av service eller rådgivning och som brinner för småföretagare. Det är en roll som ställer krav på strukturerat arbete, noggrannhet, analytisk förmåga, kreativitet och grundläggande förståelse för företagsekonomi. Froda ser också att du är fokuserad och effektiv i ditt arbete och gillar att arbeta självständigt med mycket ansvar. Du bör vara flexibel och med en konstant vilja att utvecklas. Du har erfarenhet av att ha många bollar i luften samtidigt, är lösningsorienterad och målinriktad.

Du kommer att arbeta i det operativa teamet och ha nära samarbete med kredit- och ekonomiavdelningen. Eftersom företaget fortfarande är relativt litet kommer du även få en djupgående inblick i samtliga delar av verksamheten. Froda växer snabbt vilket ger möjlighet att få vara med under en spännande fas samt öppnar upp för intressanta karriärmöjligheter.

Det här kan Froda erbjudan dig:

  •       Möjlighet att få arbeta självständigt och snabbt få ansvar, men samtidigt ha god tillgång till stöd och kompetensutveckling

  •       Möjlighet att utveckla din analytiska förmåga samt få fördjupad kunskap om bl.a. lånemarknaden, kreditgivning och kreditriskhantering

  •       Möjlighet att vara med och påverka, både företaget och din roll

  •       Engagerade, roliga och kompetenta medarbetare 

  •       Entreprenöriell och rolig miljö i kontor med utsikt över Skeppsholmen och Södermalm

Det förväntar sig Froda av dig:

  •       Tidigare erfarenheter inom service, försäljning eller rådgivning

  •       Driven problemlösare med kunden i fokus

  •       Noggrann analytisk och en van användare av excel 

Meriterande:

  •       Tidigare erfarenhet av kredithandläggning eller arbete inom bank och finans 

  •       Drivit eget eller på annat sätt fått insyn i småföretagares vardag och utmaningar

  •       Universitets-eller högskoleexamen inom matematik, ekonomi eller annat relevant område

Övrigt

Omfattning: Heltid

Start: Så snart som möjligt

Lön: Enligt överenskommelse 

Urvalet kommer att ske löpande, vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

Det är vi på Needo Recruitment som hjälper Froda med denna rekrytering.

Hugo Edhag

Lead Recruiter

hugo@needo.se
073-5023118

Skicka ansökan

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2019 Needo Recruitment