Denna webbplatsen använder cookies, genom att surfa vidare accepterar ni detta. Jag förstår Läs mer om cookies

Kommunikatör med press- och pr-ansvar till Rikshem

Kommunikation - Stockholm

Om företaget

Rikshem bildades 2010 och är idag ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Bolaget äger bostäder och samhällsfastigheter i hela landet och är en långsiktig samarbetspartner till kommuner, landsting och statliga myndigheter. Rikshem befinner sig i en tillväxtfas och tar nu nästa steg i utvecklingen med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Företaget erbjuder nu möjligheten att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag. Rikshems vision är att göra skillnad i utvecklingen av det goda samhället och företaget vill bidra till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling, både ur såväl ett socialt, miljömässigt som ett ekonomiskt perspektiv.

Rikshems drygt 260 anställda arbetar framförallt ute i fastigheterna med service, underhåll och fastighetsutveckling. Rikshem har områdeskontor på 16 orter runt om i Sverige. Med en platt organisation och snabba beslutsvägar vill företaget ge sina hyresgäster bästa möjliga service. Rikshem har valt att sköta större delen av förvaltningen i eget bolag för att kunna ha full kontroll och insyn i skötseln. På huvudkontoret i Stockholm jobbar medarbetarna med till exempel hyresredovisning, ekonomi, affärsutveckling och kommunikation.

Din roll som Kommunikatör med press och pr-ansvar

I rollen som Kommunikatör med press- och pr-ansvar arbetar du framförallt med proaktivt och reaktivt mediearbete på kommunikationsavdelningen. Du har nära kontakt med kollegorna ute på Rikshems lokalkontor, tar fram budskap, håller medieträningar etc. I rollen ingår:

  • Proaktivt och reaktivt arbete med pr- och press, vilket bland annat innebär att svara på frågor från journalister, formulera budskap samt stötta och förbereda lämpliga talespersoner

  • Skriva och publicera pressmeddelanden och uttala sig i media

  • Omvärldsbevakning - analys av nyhetsflödet, följa upp och utvärdera mediegenomslag och vara uppdaterad om händelser i omvärlden

  • Upprätta och verkställa PR-planer samt initiera, driva och vara delaktig i projekt kopplat till Kommunikationsavdelningens verksamhetsplan

  • Projektledning gällande årsredovisningen för att se till att allt sker korrekt enligt plan 

  • Stötta och ge råd till lokalkontor med det löpande kommunikativa arbetet

Dina kvalifikationer:

  • Några års erfarenhet av att arbeta proaktivt och reaktivt med media och vara van att ha journalistkontakter

  • Samhällsintresserad

  • Meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen

  • Utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller liknande

  • Svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen som Kommunikatör med press- och pr-ansvar är du driven, noggrann, flexibel, lösningsorienterad och trivs i en roll där du får hantera varierande arbetsuppgifter. Du behöver också trivas med att arbeta i en organisation som förändras.

Övrigt:

Start: Omgående

Omfattning: Initialt vikariat på minst ett år

Plats: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Älskar du att jobba i nära dialog med lokaltidningen å journalister? Då är detta rätt roll för dig! Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! ?I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Karolina Kihlberg

Recruitment Coordinator

Karolina@needo.se

Skicka ansökan

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2020 Needo Recruitment