Incident Manager till Axfood

Tech - Stockholm

Företaget

Axfood IT utvecklar, förvaltar och tillhandahåller både egenutvecklade system och standardsystem till alla bolag inom Axfoodkoncernen. I detta ingår att arbeta med alla IT-relaterade frågor från daglig drift till mångåriga IT-strategier. På Axfood IT arbetar de mycket nära verksamheten och är därmed en stark samarbetspartner med stor verksamhetskompetens. 

Axfood är Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med framgångsrika matkoncept som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Bolaget är även delägare i Eurocash och Urban Deli.

Bakom butiksscenen finns de koncerngemensamma funktionerna Affärsutveckling, Ekonomi, HR, IT, Kommunikation och Dagab Inköp & Logistik.

Axfoods medarbetare är deras framgångsrecept. Axfood IT arbetar med passion för mat och människor. Styrkan i bolaget är att utveckla och driva framgångsrika matkoncept på den svenska marknaden. Med engagemang och ansvar för miljö och hållbar utveckling skapar Axfood lönsam tillväxt.

Din roll som Incident Manager

I rollen som Incident Manager kommer dina arbetsuppgifter vara att leda de kritiska incidenter som uppstår tillsammans med teknikerna. Du kommer att arbeta med att utveckla processen och säkerställa att arbetet utförs på ett förebyggande sätt för att reducera antalet incidenter. Du kommer få vara med och bidra till att Axfood arbetar mot en snabbare förändring med ökad stabilitet genom ett agilt arbetssätt. En annan stor del av tjänsten innebär att du följer upp, utvecklar, utbildar, underhåller och dokumenterar processerna. Du kommer även att driva aktiviteter för att genomföra förbättringar till en ökad automation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda de kritiska incidenter som uppstår
  • Utveckla processen och säkerställa att arbetet utförs på ett förebyggande sätt
  • Reducera antalet incidenter

Dina kvalifikationer

  • Dokumenterad erfarenhet av kritisk incidenthantering. Du har exempelvis tidigare erfarenhet som testledare, systemansvarig eller teamlead för en mindre support
  • Erfarenhet av ITIL
  • Universitet eller högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Svenska och grundläggande kunskaper inom engelska
  • Det är meriterande med tidigare erfarenhet av automation

Vi tror att du

Har en förmåga att inta en ledande roll där du vågar ställa krav. Det är av vikt att vara lösningsorienterad och stresstålig för att kunna hantera de kritiska incidenterna på bästa sätt. Att du är självständig, logisk, tekniskt intresserad är också av stor vikt. I övrigt ser vi att du är en lagspelare som vågar utmana.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Lön: Enligt överenskommelse

Placering: Torsplan


Urval sker löpande. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Karl Bergström

Recruitment Coordinator

Karl@needo.se

Skicka ansökan

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2019 Needo Recruitment