Denna webbplatsen använder cookies, genom att surfa vidare accepterar ni detta. Jag förstår Läs mer om cookies

Customer Advisor till Nordax Bank (Pre Collections Norge)

Kundtjänst - Stockholm

Om Nordax Bank

Nordax är en svensk bank som sedan starten 2004 vuxit till att idag ha mer än 190.000 kunder på fyra olika marknader. På huvudkontoret i Stockholm verkar cirka 230 medarbetare som tillsammans arbetar med bankens ledstjärna och kärnkompetens - ansvarsfull kreditgivning. Det är Nordax framgångsfaktor, en källa till stolthet och en av de viktigaste beståndsdelarna i arbetet med att skapa Nordens ledande specialistbank. Grunden utgörs av motiverade och drivna medarbetare. Genom närvarande och coachande ledare skapar Nordax ett kreativt arbetsklimat där eget ansvar står i centrum, eftersom det är medarbetarna som gör Nordax.

På Nordax kontor vid Torsplan sitter 230 medarbetare som tillsammans tjänar kunder i Sverige, Norge, Finland, och Danmark. Här råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och öppenhet inför det unika. Nordax har sett stabil tillväxt historiskt, och med nyligen lanserade produkter utmanar de nu sig själva till nästa nivå.

Är du driven och resultatorienterad? Gillar du att utmana dig själv och andra och på samma gång hjälpa kunder med deras ekonomi? Vill du jobba i en föränderlig internationell miljö där dina idéer faktiskt kan bli verklighet?

Då är det här kanske nästa roll för dig!

Din roll som Customer Advisor till Pre Collection

Du kommer att ingå i Collections teamet bestående av ca 50 medarbetare uppdelade på fem team. Du kommer att ingå i Pre Collections teamet som jobbar mot norska marknaden. Arbetet innebär att via telefon ta kontakt med befintliga norska kunder som är sena med sina betalningar. Målet i arbetet är att hitta betalningslösningar som är goda för både kund samt för Nordax. Arbetet sker mestadels över telefon och mail samt övrig administration kring aktiva ärenden.

Dina kvalifikationer

Vi ser att du är en person som har förmågan att fatta snabba och genomtänkta beslut och tar egna initiativ inom ramarna för verksamhetens regelverk. Du trivs med att arbeta i en inkluderande och föränderlig miljö där det råder högt tempo. För att lyckas i rollen bör du vara kundorienterad, lösningsfokuserad och kommunikativ. Vi ser gärna att du är en positiv person som gillar att arbeta i ett team, där ni får utbyte av varandras kunskap i arbetet för att nå era mål. Du ska även ha en förmåga att föra en god dialog med kund och hitta bra lösningar för båda parter.

Nordax hoppas att du känner igen dig själv i bankens värdeord - kundfokuserad, ansvarstagande, sund och enkel.

Vi ser även att du har:

  • Gymnasieutbildning
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med norsktalande kunder, gärna inom hotell och restaurang
  • Det är meriterande om du har jobbat med telefon och kundservice innan
  • Det är också ett plus om du tidigare har jobbat med kravhantering

Övrigt:

Start: Omgående

Lön: Fast enligt överenskommelse

Placering: Stockholm, Norrtull

Påvisa gärna ditt intresse redan idag genom att skicka in en ansökan. Vi kommer behandla alla ansökningar med start i mitten av augusti.

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Stigbergsliden 5, 414 63 Göteborg
Einar Hansens Esplanad 63, 211 13 Malmö

Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2020 Needo Recruitment