2nd Line Support Specialist till QD

Tech - Stockholm

Är du en driven Tekniker som brinner för service och vill ta ditt nästa steg i din karriär inom drift? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

QD är ett bolag som erbjuder IT- och driftlösningar med ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med affärsnytta. De har en bra plattform att stå på i form av Backoffice system såsom ärendehanteringssystem, CMDB, kundportal och dokumentationsplattformar. De erbjuder sina kunder allt från Molntjänster, Service Desk, applikationsdrift och Backup där de brinner för att leverera sina tjänster med hög kvalité och ett personligt engagemang.

QD:s team med 2nd Line Specialister vill nu bli flera! Du har möjlighet att utgå från kontoret i Stockholm likväl som kontoret i Uppsala. De söker en tekniker som är positiv, glad och brinner för kundservice. Du kommer att ha kundkontakt då du kommer att lösa kundens tyngre tekniska utmaningar. Om du är teknikintresserad, kommunikativ och brinner för att hitta den bästa lösningen för kunden är detta rollen för dig!

 Din roll som 2nd Line Support Specialist

Av totalt 45 personer på avdelningen Service Delivery består 2nd Line teamet av 17 personer och två Team managers. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i olika miljöer.

I din roll som 2nd Line Support Specialist kommer du ta emot och hantera 2:a linje ärenden och kontinuerligt skapa, förbättra och uppdatera kunddokumentation. Företaget brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan dom som leverantörer och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av deras stora kunder och då även vara med i förändringsprojekt hos kund.

Dina kvalifikationer

Vi ser att du som tekniker har ett stort eget driv och självständighet. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Du är strukturerad och kvalitetsorienterad då du kommer att ha hand om kunddokumentationen, vidare ser vi att du som tekniker är ansvarstagande och vågar driva ditt egna arbete.

Du ska ha erfarenhet av att:

  • Arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i cirka 2 år
  • Har goda kunskaper inom Windows samt Mac miljö
  • Goda kunskaper i AD och MS Exchange samt Office 365
  • Ha arbetat med små till medelstora kunder och tycker om att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov
  • Grundläggande kunskaper inom något ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow

Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt. Treårig gymnasieutbildning är ett krav.

Övrigt

QD har kontor i Uppsala, Stockholm och Göteborg, därmed får du tillsammans med fantastiska medarbetare en vardag i nya fräscha lokaler. Som 2nd Line Support Specialist får du möjlighet till stor utveckling och blir en viktig del av ett IT bolag som brinner för teknik och kvalité. Du får också en teknikpott där du får köpa egen utrustning utöver den man får som standard, detta för att främja teknikintresset hos medarbetarna.

Start: Omgående

Lön: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm eller Uppsala

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och längtar efter att utvecklas? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Urval kommer att ske löpande.

Varför Needo?

I vår bransch handlar det om så mycket mer än bara system och processer, i slutändan är det vi som arbetar på Needo som levererar värde.
Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Auktoriserat bemanningsföretag Auktoriserat rekryteringsföretag
Wallingatan 33, 111 24 Stockholm
Följ oss på LinkedIn
Copyright © 2019 Needo Recruitment